top of page

Oprichters

 

Het leerbos is opgericht door Anne-Marieke Goossens, Els Gudders en Maaike Martens.  Alle drie hebben ze een hart voor kinderen die snel leren.

foto Anne-Marieke.jpg

Anne-Marieke Goossens

 



Ik ben jurist en erkend bemiddelaar in familiale zaken.

​

Doordat ik een zoon heb die hoogbegaafd is, heb ik mij verdiept in deze materie door onder meer de opleiding expert in hoogbegaafdheid te volgen bij Hoogbloeier. 

​

Spijtig genoeg heb ik, zoals vele andere ouders, aan den lijve ondervonden dat het klassieke onderwijssysteem niet echt passend is voor hoogbegaafden.

​

Vanuit mijn eigen thuissituatie en kennis van hoogbegaafdheid was er het idee dat een school gestoeld op het schoolwide enrichment model van Renzulli een oplossing zou kunnen bieden voor kinderen die sneller leren, meer uitdaging nodig hebben, een andere leerstijl hebben dan de doorsnee leerling, enzovoort.

​​
 

20200317_150656_edited.jpg

Els Gudders

​

 

Na 10 jaar zorgcoördinator in een kleuter- en lagere school, was het tijd voor een nieuwe uitdaging.

 

Tijdens mijn job werd ik steeds meer gefascineerd door de snellerende kinderen, ik schoolde mij hiervoor om tot expert en run ondertussen reeds een aantal jaar een praktijk om deze kinderen te begeleiden in hun schoolloopbaan.

 

Van hieruit organiseer ik plusgroepen en zomerkampen en daarbij krijg ik steeds de vraag om een school te starten.

De ambitie was er al zeer lang en toen Anne-Marieke met de locatie kwam, kon ik niet anders dan hierin meestappen.

​

Ik hoop dan ook van het Leerbos een echte thuis te maken voor snellerende kinderen, waar ze kunnen groeien op hun eigen tempo en hun interesses en talenten kunnen ontwikkelen.​

profielfoto2.png

Maaike Martens





Als klinisch psycholoog merk ik in mijn praktijk voor kinderen en jongeren de noodzaak aan een andere manier van onderwijzen. 

Veel hulpvragen zijn schoolgerelateerd en het is vaak een zoektocht om de eigenheid van een kind volledig aan bod te kunnen laten komen in het huidige onderwijs.

​

Met twee hoogbegaafde kinderen die elk andere noden hebben ondervond ik zelf reeds een aantal keer dat het traditionele onderwijs niet passend is voor elk kind.

​

Daarom wil ik mee mijn schouders zetten onder dit project. Een school waarbij de eigenheid van elk kind centraal staat, waarbij er onderwijs op maat wordt geboden en waarbij open communicatie de norm is. 

Deze zaken zijn noodzakelijk om kinderen te helpen groeien tot de creatieve duizendpoten van de toekomst.

bottom of page